וארשתיך לי לעולם מתוך הכתובה לחג שבועות
ליקוטי שמואל | May 30, 2025
Print This Article
View Original PDF
מדוע הקב"ה אומר לכנסת ישראל וארשתיך לי לעולם? והלא מן הראוי היה לומר ונשאתיך לי לעולם שהרי תכלית האירוסין היא הנישואים. והאירוסין הן רק שלב ביניים עד הנישואים והם העיקר? התשובה היא: יש יתרון לתקופת האירוסין על פני הנישואין. לאחר הנישואין הן הבעל והן האישה פחות משתדלים להרשים את בן / בת הזוג, כי הרי נעשתה ההתחייבות... לא כן באירוסין שאז כל פעולה וכל מעשה שנעשה נבחן בקפידה שלא יפגע בצד השני ... אומר הקב"ה לכנסת ישראל: אני רוצה אתכם לעולם אבל שהיחסים יהיו יחסי אירוסין ולא יחסי נישואים שתבדקו כל מעשה וכל פעולה שלכם שאין בה משום פגיעה בקב"ה... לכן 'וארשתיך לי לעולם...' דווקא!
View The Full Article (PDF)