זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חנם הקדמה לספר בגדי שש
ליקוטי שמואל | June 14, 2025
Print This Article
View Original PDF
הגה"צ רבי מאיר מונק עלה לארץ בזקנותו, היה זה בתחילת שנת תרפ"ט. בדרכו עבר באלכסנדריה שבמצרים. נכנס למסעדה יהודית, אכל דגים, בשר לא רצה לאכול שם מטעמי כשרות. כשסיים, ביקש ממנו בעל המסעדה לכתוב את שמו בספר האורחים של המסעדה, כנהוג. אלא שבכדי שלא יסמכו על חתימתו לאכול במקום כתב "זכרנו את הדגה אשר אכלנו במצרים"...
View The Full Article (PDF)