וכי תאמרו מה נאכל בשנה השביעית סיפורי צדיקים
ליקוטי שמואל | May 22, 2025
Print This Article
View Original PDF
הרה"ק רבי אברהם דוב מאבריטש זיע"א עלה לצפת והתיישב בה לפני קרוב למאתיים שנה, כיון שזכה לשבת בארץ הקודש, קיבל על עצמו לא לאכול כי אם מפירות ארץ ישראל. מעשה והייתה שנת בצורת והיו בני צפת משתמשים בקמח שהובא מחוץ לארץ, אבל רבי אברהם דוב סירב להביא לתוך פיו מתנובת ארץ העמים, ואמר כשמוזכרת בתורה קושיית "מה נאכל בשנה השביעית" מדוע הפסוק אינו משיב בפשטות תייבאו תבואה מחוץ לארץ? משמע אפוא כי לא זו הדרך.
View The Full Article (PDF)