מדוע בחרו דווקא בשעורים לקרבן העומר, והרי שעורים מאכל בהמה הם ורק מקריבים אותם כמות שהם?
ביאור הדברים על פי מה ששמעתי ממו"ר מרן הגרא"א דסלר זצוק"ל, דהנה יצייר האדם לעצמו שהוא נכנס לבית הקברות ורואה שצומחים שם מתים. הלא יתמה ויתפעל עד מאוד ולא יקבל הסברים שנטעו המתים באדמה וכעת נשתרשו והחלו לצמוח, ואם ינסה אי מי לדבר על לבו כך, ודאי ילעג לו, ויראה בדבר זה יד ד' והנהגה נסית מופלאה . אמר הרב דסלר זצוק"ל, שכן הם הדברים בזריעת תבואה, בקבורת הזירעונים באדמה, ומה שצומח אח"כ הוא נס ופלא מופלא, אלא שהוא נס נסתר שאינו נגלה לעין כל. ומעתה כלל ישראל מיד אחר זמן יציאת מצרים שהוא זמן שהשעורים בשלים בו, חיים בתחושה והכרה שלא טבע הוא זה, אלא נס גמור, ובוודאי שאם מקבלים דבר באופן ניסי ומוחשי, טרם תחילת השתמשותו בזה יקריב ממנו מנחה לד' לאות תודה . לכן למחרת הפסח קבעו זמן הקרבת העומר, כדי להחדיר בנו את ההכרה הזו שכל התנהלות העולם היא נס, וזמן זה שסמוך ליציאת מצרים שהיו נסים גלויים, זהו הזמן לבטא את ההכרה שגם נוהג העולם הרגיל נס הוא, ולא שאחר שנשלמו ניסי יציאת מצרים חזר העולם להנהגה טבעית.