יציאת מצרים – במדרגת 'נוני'
העמוק של הדבר זה שורש היציאה ממצרים שנאמר בקריעת ים סוף 'הים ראה וינוס' וכמו שאומרים חז"ל "מה ראה הים וינוס – ראה ארונו של יוסף" ויוסף הרי נמשל לדג ודגים נקראים 'נוני' כידוע, מלשון של נו"ן. – דג, כל חיותו אינה אלא בים והים הרי הוא רשות אחת, - יש הרי את כל הסוגיא של המפליג בספינה מתי מותר לו לצאת. – תוך ג' ימים לשבת או קודם ג' ימים לשבת, בימים לשבת, ושם הוא יוצא ממקום היבשה לים לפני השבת, וכמו כן יש את הנידון בים עצמו האם יש איסור תחומין בים [אם יש איסור תחומין למעלה מעשרה].
בעומק, הים כולו מקום אחד, זה ההגדרה של מציאות הים, ולפי"ז דגים שכל חיותם אינם אלא בים וכמו שאומרים הדגים "כל חיותינו אינה אלא במים" א"כ הם נמצאים באותו מקום כל הזמן, - זהו "מה ראה הים וינס – ראה ארונו של יוסף" כלומר – זה לא שעם ישראל עברו את הים ומכאן ואילך הם כבר נעתקו מים ליבשה אלא הם עברו את הים במדרגה של 'נוני' – דגים, שזהו ה"ראה ארונו של יוסף" שהוא בבחינת דג ועי"כ נקרע הים, וכמו שכשנמצאים בים לעולם זה נחשב אותו מקום, כמו כן גם כשהם יצאו ליבשה הם עדיין בהגדרה של אותו מקום, זה עומק ההגדרה של מציאות יציאת בני ישראל ממצרים במדרגה של נ'.
