אולם היעב"ץ (שאלת יעב"ץ ח"א סי' מו) פסק הלכה למעשה כי גר איטלקי ובניו אסורים להנשא לנשים יהודיות, ומותרים להנשא רק לגיורות או ממזרות, אולם הנכדים - הדור השלישי מותרים להנשא לכל יהודי. הנימוק של היעב"ץ הוא משום שגר אדומי אסור לבא בקהל עד דור שלישי, ואמנם נפסק להלכה לגבי גר עמוני מואבי ומצרי כי סנחריב בלבל את האומות, ואנחנו כבר לא בקיאים מיהו עמוני ומיהו מואבי ומיהו מצרי, שונה הדבר לגבי אדום, שאמנם בהר שעיר ומקומות נוספים אנחנו לא בקיאים מיהו בני אדום, אולם הרי חכמים האריכו כי הרומאים הם בני אדום, והם החריבו את בית המקדש, והדבר חוזר על עצמו במקומות רבים בחז"ל, ומאז לא ידוע לנו על מי שבלבל את האומה האיטלקית, או נדידת עמים של תושבי רומא, ומשכך יש להניח שהם הם מבני אדום. [כמובן שהדברים אמורים לגבי רומא ומרכז איטליה, ולא לגבי העם הלומברדית של צפון איטליה למשל]
אולם למעשה בכל הפוסקים לא קיבלו את הדברים, וכפי שאמר לי מו"ר הגאון רבי ישראל ויזל שליט"א דיין בבית הדין לגיור שע"י הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל, כי ההוראה של רבו רבי ניסים וכן ההוראת כל הפוסקים כי אנחנו מקבלים כל גר, גם איטלקי ואין חוששים לשיטת היעב"ץ.
במאמר שבוע הבא נשלים את המאמר ונעסוק במספר שאלות אקטואליות: האם אדום זה רומא או גרמניה, או שאלו עמים של יפת כפי שעולה מהמאמר השבוע? האם עמלק נמצא בגרמניה? האם ידוע מיהו עמלק? מי הם הכנענים בימינו? מיהו העם הפלישתי מה מטרתו בעולם? והאם הדברים קשורים לעם הפלסטיני הנמצא היום בעזה? ושאלות דומות שישלימו את המאמר.
