שאלה:
שלום לכבוד הרב, מי שמוריד טליתו הקטן, עבור מנוחת צהריים, שנמשכה כשעה, האם הוא צריך לברך שוב על הטלית קטן כשחוזר ללובשו לאחר מכן? בברכה ותודה
תשובה:
הסרת ציצית על דעת לחזור וללובשה מיד, זה מחלוקת הפוסקים בסי' ח סעי' יב-יג אם חוזר ומברך, לדעת השו"ע חוזר ומברך ולדעת הרמ"א אינו חוזר ומברך, לכן אשכנזי ודאי אינו מברך, וגם ספרדים משום ספק ברכות לא מברכים, אבל לא כדאי לעשות כך, כדי שלא להכנס לספק ברכות. עדיף לישון עם אותה ציצית. בנוגע לכמה זמן נחשב מיד, זה עוד דיון שדן בו הביאור הלכה בסי' ח, לגבי הנכנס למרחץ לזמן ממושך, ולמעשה הכרעת החזון איש שאפילו שעתיים זה עדיין לא הפסק והיסח הדעת ואין לברך. המשנה ברורה בביאור הלכה שם נתן עצה מענינת, לעשות תנאי בבוקר בעת הלבישה והברכה, שהברכה תחול רק עד הזמן שאני פושט את הציצית בצהריים, וכך לאחר שאתה פושט ושוב לובש ודאי יש לברך שוב.
מכל מקום העצה הכי נכונה לנוח בצהריים עם הציצית.
ברכה והצלחה.
