שאלה:
תשובה:
מקורות:
שלום יש לי מחסן בבית שאין בו שיעור ד' אמות אבל יש בו שיעור כדי לרבע ד' אמות, והתלבטתי אם צריך לקבוע את המזוזה בצד ימין (שהרי הרע"א כותב שבאופן שהמחסן לא חייב מצד עצמו צריך לקבוע בצד או אולי בצד שמאל (מאחר ויש בו כדי לרבע)הכניסה לבית) תודה רבה.
שאלה:
תשובה:
מקורות:
שלום וברכה (סי' רפט כיון שיש חולקים על רעק"א בענין זה, ופוטרים את החדר הקטן ממזוזה כשאין בו ד' על ד', ראה גידולי הקדש ובמקדש מעט שם ס"ק לט, וכ"כ בס' סת"ם מזוזה סי' י, וראה מה שתמה בשו"ת אגרות משה יו"ד ח"א סי' קפא ס"ק ט) על דברי רעק"א, ולכן, כיון שנהגו לומר שחדר שיש בו כדי לרבע ד' אמות חייב במזוזה, ראה שו"ע סי' רפו סעי' יג וכדעת הרמב"ם שכך סובר, ושלא כהרא"ש שחולק ועי' ש"ך שם ס"ק כג, וכ"ה בקרית ספר מזוזה פרק ו, וראה יד שאול יו"ד שם ובדעת תורה למהרש"ם, ממילא יש לקבוע לימין הנכנס לשם, אך ללא ברכה, לחוש לדעות שצריך ד' אמות ממש, ראה ט"ז שם ושו"ת סתם סי' ד. ערב מבורך.
