מה נשתנה הלילה הזה
Torah Papers | April 11, 2025
Print This Article
View Original PDF
"מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות"
לכאורה יש לדקדק בלשון ההגדה שאומרים "מה נשתנה הלילה הזה", ולכאורה היה לומר "למה נשתנה הלילה הזה", ולא "מה נשתנה", ומפני מה הלשון בהגדה של פסח היא "מה".
ויש לפרש בזה בדרך דרוש, שיהודי לעולם אינו שואל "למה", וכל מה שיכול לשאול הוא רק "מה", אך אין שואלים שאלות כגון "למה", וכפי שרמזו בפסוק (תהלים קטו ב) "למה - יאמרו הגויים", שרק הגויים יש להם קושיות וטענות "למה", ולא היהודים.
View The Full Article (PDF)