חודש אדר
ו. חודש אדר פירושו תוקף וגבורה, כלשון הכתוב "אדיר במרום ה"'. היינו שבחודש זה מודגש החוזק והתוקף דישראל שנקראו אדירים כמארז"ל אדירים אלו ישראל שנאמר ואדירי כל חפצי בם. (מנחות נג, א) (ספר השיחות תשנ"ב ח"ב עמ' 104 בשם הר"ר לוי יצחק)
ז. ספר הערכים, ערך אדר (חודש): הטעם שעיבור השנה הוא בחודש אדר דוקא, לפי שאדר הוא בחי' עיבור ז"א בבטן אימא, שהוא שרש הגלות. שלכן גם הנס דפורים (שבאדר) הוא מלובש בטבע לפי שהוא בחי' עיבור וגלות. אלא שמ"מ "אפילו בשעה שאתה מתמלא עליהם עברה כאשה עוברה יהיו צרכיהם לפניך", ולכן גם באדר נמשך הנס דפורים. (ראה בכ"ז אוה"ת עקב ע' תקצו-תקצז)
שיחת ליל ג' דחגה"ס תשמ"ו: חודש העיבור... הוא - חודש אדר, שתוכנו ענין השמחה, "החודש אשר נהפך גו' לשמחה", הן אדר שני והן אדר ראשון, ששניהם מחולקים מכל שאר חדשי השנה בנוגע לענין השמחה (אף שיש חילוקים ביניהם בנוגע לקריאת המגילה וכיו"ב).