ולא יכלו דברו לשלום
יש לתמוה | December 19, 2024
Print This Article
View Original PDF
שאלה: יש לתמוה, הרי הפסוק הי' צריך לומר שלא יכלו דברו בשלום, מהו הפירוש לשלום?
תשובה:
הנפטר מחבירו אל יאמר לו "לך בשלום" אלא "לך לשלום", (סד, א) איתא בגמרא ברכות שהרי יתרו שאמר למשה "לך לשלום" עלה והצליח, דוד שאמר לאבשלום "לך בשלום" הלך ונתלה. ע"כ מהגמרא. וזהו שאמר הכתוב כאן, דהשבטים שהיו שונאים את יוסף "לא יכלו דברו לשלום". (הגר"א).
View The Full Article (PDF)