לא חמור אחד מהם נשאתי )טז, טו ( .)נר ישראל (
הרה"ק מרוזין זיע"א נהג בגינוני מלכות. פעם העז בו עשיר מלבוב ושאלו, ילמדנו רבינו, למה צדיקים הראשונים הסתפקו במועט שבמועט ופיזרו כל כספם לצדקה, ואילו הצדיקים כיום נוהגים כנסיכים ודרים בטרקלינים. נענה לו הצדיק, ממה מתפרנס הרבי, ממתנות חסידיו. ובכן, שלש כתות בנותני 'פדיונות', חסידים, בעלי בתים, ובעלי עבירה. החסידים שכל מעשיהם קודש, מתכוונים לשם שמים. בכספם משתמש הרבי לדברים שבקדושה ולצדקה. בעלי בתים, שמעניקים לצדיק כדי לזכות בפרנסה ובריאות. בכספם הוא מכלכל פרנסת הבית וצרכיו, ובעלי עבירה, עשירים שרוצים להתפאר וכספם אינו כשר, אבל הרבי אינו רוצה לרחקם, ממתנת ידם בונה הצדיק טרקלינים וקונה סוסים אבירים. לפנים היו חסידים מרובים ובעלי עבירה ועשירים מועטים, לפיכך חיו הצדיקים חיי צער ופיזרו את כל הונם, עכשיו שעשירים כאלה רבו למכביר, אין ברירה לצדיק כי אם להתנהג במותרות.