יש לציין מה שכתב בראש ספר דעת חכמה ומוסר חלק שני, שיש שם דברי התעוררות מתלמידי ישיבת מיר הנקרא בשם "קריאה למעשים" והובא שם (עמ' 22 אות ב) בשם המשגיח רבי ירוחם ליבוביץ, כי תורה ומוסר חד הוא ואי אפשר לחלק ביניהם כלל, ולכן לא הוצרכו מלפנים למוסר כי כל תורתם היה מוסר. בדורות האחרונים שבטלה שלימות התורה והפרידו תורה ממוסר, הוצרך רבי ישראל סלנטר ז"ל לתקן לנו מוסר להחזיר עטרה ליושנה, ותכלית המוסר הוא לאחד ולחבר שוב את הדבקים "תורה ומוסר" יחדיו. (הובא בספר מאמר מרדכי שוואב ח"ב עמ' צד).
עוד יש לציין מימרא מהסבא מנובהרדוק, מובא בספר לפיד אש נובהרדקאי (תולדות חייו ופועליו של רבי יצחק אורלנסקי זצ"ל, מנהל רוחני בישיבת "בית יוסף" פינסק, ירושלים תשנג, עמ' 48) ר' יצחק היה ממונה בהוראת ה"סבא" לשמור על סדרי ה"ועדים" של הישיבה. מתקופה זו שמור היה בזכרונו של רבי יצחק סיפור מעניין. מתוקף תפקידו נגש פעם אל ה"סבא" והתלונן בפניו על הבחור יעקב ישראל – ה"ה מרן הסטייפלר זצ"ל – שהוא מיקל מעט לעצמו בעבודת המוסר, על אף שעמלו בתורה ותפילה עצומה. נענה ה"סבא" ואמר לו: "דעם בחור"ל לאזט צו רוה. ער וועט זיין א גדול הדור. ער וועט באקומען אמתדיקע יראת שמים פון די גמרא אליין" (את הבחור הצעיר הזה הניחו לנפשו. הוא עוד יגדל גדול הדור. הוא יצליח להשיג יראת שמים אמיתית מלימוד הגמרא בלבד).
עוד מסופר כי המשגיח רבי ירוחם ממיר הגיע לבקר בישיבתו של רבי שמעון שקופ בגרודנא. רבי ירוחם התפעל עד למאד ממידותיו המופלאות של רבי שמעון, וכשחזר למיר אמר לבחורים המבוגרים: "רבי שמעון הגיע למה שצריכים להגיע במוסר מתוך שור שנגח את הפרה" (ספר 'מרן החזון איש' ב"ב תשפג, עמ' 244 הערה 281).