פסקים והוראות מרבינו שעדיין לא ראו אור הדפוס מתוך אמתחת הכתבים של המשב"ק הגאון מוה"ר משה מנחם עקשטיין שליט"א דומ"ץ גאלאנטא - ירושלים :
כשלמד רבינו את דברי ה מגן אברהם (סימן סו , ס"ק ו) שכתב בזה הלשון: ועל ברכת התורה עונה ברוך ה' המבורך לעולם ועד וגם אמן . פירש רבינו את דבריו, שעונים אמן [אפילו באמצע הפרק] אחר ברכת 'נותן התורה' שמברך העולה לתורה. אך לא ביאר את טעמו ונימוקו.
והיה לי לפלא, כי בלבושי שרד שם פירש, שכוונת המגן אברהם היא שעונים אמן [אפילו באמצע הפרק] אחר שאומר העולה לתורה 'ברוך ה' המבורך לעולם ועד'. [וכן פירש שם בפרי מגדים .]
ושוב בדקתי וראיתי שרבינו אינו עונה כלל אמן [אפילו כשאינו עומד באמצע הפרק] אחר שאומר העולה לתורה 'ברוך ה' המבורך לעולם ועד'.
ולאחר חיפוש מצאתי שגם בשולחן ערוך הרב (סימן סו, סעיף ה) הבין במגן אברהם כפירושו של רבינו, וכתב בזה הלשון: ועל ברכת התורה יענה 'ברוך ה' המבורך לעולם ועד ,' וגם 'אמן ' אחר 'נותן התורה ,' מפני שברכה זו היא ג ם כן כמו דבר שבקדושה , שהרי אינה נאמרת על קריאת ספר תורה אלא כשקורין בעשרה .
ונזכרתי אז מה שאמר לי רבינו בהזדמנות אחרת, שכאשר דברי המגן אברהם נשארים בלתי מובנים גם לאחר פירושו של המחצית השקל, אז יש לעיין ב שולחן ערוך הרב, כי על ידם דברי המגן אברהם תמיד מוסברים היטב.
מאז בכל פעם שהיתה לי מילתא דתמיהא במנהגי רבינו, הייתי מעיין בדברי השולחן ערוך הרב, ובדרך כלל מצאתי ששיטתו אכן מתאימה לשיטת הרב.