זכור למרים (פרק כ, בביאור הבטחון שיגאלנו במהרה) כתיב בקרא (תהלים קטו ב-א) ל ֹא לָ נוּ ה' לָ נוּ כִּ י לְ שִּ מְ ךָ תֵּ ן כָבוֹד עַ ל חַ סְ דְ ךָ עַ ל אֲ מִּ תֶּ ךָ ל ֹא לָ מָ ה י ֹאמְ רוּ הַ גּוֹיִּ ם וגו', ועיין בפסחים (קיח א) דזה יאמרו ישר ומגוג, ואית דאמרי שם בגמרא דזה נאמר על זמן של חבלי משיח, אל בעת מלחמת גוג ומסיים אח"כ יִּ שְ רָ אֵּ ל בְ טַ ח בַ ה' וגו' בֵּ ית אַ הֲ רֹן בִּ טְ חוּ בַ ה' וגו' יִּרְ אֵּ י ה' בִּ טְ חוּ בַ ה' וגו':
חילק הכתוב את ישראל לג' מדרגות, הלא די היה לו לומר רק וצריכין אנו להבין מדוע "יִּ שְ רָ אֵּ ל בְ טַ ח הבַ " דנכללו בזה גם בית אהרן ויראי ה'. אלא הכונה בזה כך היא וכאשר נבאר, דהנה ג' מדרגות ישנן בכלל ישראל: .א בית ישראל, והם כלל ישראל בכלל. ב. בית אהרן, והם הכהנים שהם מורים את העם דרך ה' התורה והמצוה . ג . ויראי ה', החרדים אל דברו, שהם במדרגה למעלה מן הכהנים. ועל כל זה יורה לנו הכתוב כי בעת מלחמת גוג ומגוג או בזמן חבלי משיח בעולם מדת הדין עד שיהיה אי אפשר להנצל ממדת הדין הקשה, , אז תתגבר כל כךולכן יעץ הכתוב וזירז אותנו ופרט אותנו לכל אחד ואחד מאיזה מדרגה שיהיה את עצמנו בעת ההיא במדת הבטחון ובזכותה ננצל כולנו ממדת הדין שנחזק ההקשה שתתגבר אז בעולם , ועי"ז נהיה נזכרים לפני ה' , כדכתיב בתריה , 'הזְ כָרָ נוּ יְבָ רֵּ ךְ יְבָ רֵּ ךְ אֶּ ת בֵּ ית יִּ שְ רָ אֵּ ל ,יְבָ רֵּ ךְ אֶּ ת בֵּ ית אַ הֲ רֹןיְ , בָ רֵּ ךְ יִּרְ אֵּ י 'ה וגו' , והם כל הג' שהזכרנו לעיל.
