ועבדתם את ה' אלקיכם וברך את לחמך ואת מימיך
Parsha Plus | February 21, 2025
Print This Article
View Original PDF
מדוע פתח בלשון רבים (ועבדתם) וסיים בלשון יחיד (לחמך, מימיך)? מתרץ בעל הטורים, ש'ועבדתם' זו תפילה, ותפלת רבים אינה נמאסת. וכתב לחמך בלשון יחיד, שמברך לכל א' לפי עניינו.
והמהרש"א (בבא מציע א קזב) מתרץ, ש'ועבדתם' זה קיום המצוות, ובזה כולם ערבים זה בזה, אבל להסתפק בלחם ומים זו נחלת יחידי סגולה, לכן נכתב בלשון רבים.
View The Full Article (PDF)