סיפר הרב מטשיבין : מעשה בשני סוחרים מהעיר ברוד שנסעו לעסקים . באמצע הדרך מסר אחד הסוחרים לחברו את כספו לשמירה . הלה הכניס את הכסף בכיס האחורי של מכנסיו , והכסף נגנב . באו הסוחרים לשאול את הגאון רבי יצחק שמלקיש, בעל "ה בית יצחק אם " מחויב אותו סוחר לשלם , אולי פשע בשמירה , והטענה הייתה שמצד אחד הוא היה שומר חינם , אולם מצד שני לא שמר שמירה טובה. השיב ה"בית יצחק" שהיות ואנשים רגילים לשמור כסף בכיס , זה אם כן הוא שמר את הכסף כראוי , לכן הוא פטור מלשלם . הסוחר המפקיד , בדרכו חזרה סיפר לרב מסט ניסלב את שארע ואת פס"ק הבית יצחק ". העיר לו הרב שיש תשובה בחס"ת בשאלה דומה , ושם נפסק דהוי פשיעה וחייב השומר לשלם . חזר הסוחר ל"בית יצחק" והראהו את תשובת החס"ת. הבית יצחק הוציא שוב את השו"ע" עיין בו עיין בחס"ת , ואמר לעצמו ' , הרי פסקתי טוב , אך אני אפסוק נגד החס"ת !? נשאר ער כל הלילה. לקראת בוקר תפס את ראשו ואמר בשמחה: ' אין כאן כל סתירה , שהרי כאן אצלנו בגליציה לובשים בגד ארוך , ולכן לשים בכיס האחורי זוהי שמירה מעולה . לעומת זאת ה "חחס"ת היה באשכנז שלובשים בה , חליפות קצרות ולכן שם זו לא שמירה מספיקה .'