וזה בא לידי ביטוי בשלשה מישורים: במספר הנפשות, בסוג הנפש, ובאיכות הגוף. ונבאר:
במספר הנפשות
לכל יהודי יש שתי נפשות, נפש אלוקית ונפש בהמית, ואילו לאומות העולם ישנה רק נפש אחת והיא נפש בהמית.
בסוג הנפש
ישנו הבדל עצום בין הנפש הבהמית של היהודי לבין הנפש הבהמית של הגוי. נפש הבהמית של הגוי יונקת את חיותה משלוש קליפות הטמאות – מענן גדול, רוח סערה, ואש מתלקחת, ולכן אין בה טוב כלל!
ואילו הנפש הבהמית של היהודי יונקת את חיותה מקליפת נוגה, ולכן בכל יהודי ויהודי יש טוב בעצמו!
באיכות הגוף
גוף האדם נברא מארבעה יסודות: אש, רוח, מים, ועפר (ראשי תיבות: ארמ"ע). בעוד שבשר גופו של הגוי עשוי מהחלקים העבים והגסים שביסודות הללו, בשר גופו של היהודי עשוי מהחלק הרוחני שביסודות הללו, ובלשון הקבלה: 'יחידה דארמ"ע'.
ולכן בשר גופו של יהודי יקר מאוד בעיני ה' יתברך.
במעמד הר סיני, פסקה זוהמתם של ישראל, בשר גופם התעלה ליחידה דארמ"ע, ובתוכו ניתנה נפש בהמית היונקת את חיותה מקליפת נוגה, ובתוכו ניתנה נפש אלוקית שהיא חלק אלוקה ממעל ממש!
ולאחר מכן, ביקש הקב"ה ממשה רבינו לאסוף את כל עם ישראל וללמד אותם את פרשת קדושים...